Indiferent daca ti se pare simpatic, ciudat sau pur si simplu… bizar, e foarte probabil sa fi auzit deja de Labubu. Figurina pufoasa care a devenit un fenomen global.
Creatura elfica, cu aer de monstru simpatic, semnata de brandul asiatic Pop Mart, a ajuns sa fie unul dintre cele mai ravnite obiecte de colectie din lume. Si nu doar pentru pasionatii de jucarii rare. Printre fanii declarati se numara vedete ca Rihanna, Dua Lipa, Kim Kardashian si Lisa din Blackpink.
De la Shanghai la Londra, cozile interminabile pentru a pune mana pe un Labubu original au devenit virale, uneori chiar s-au lasat cu imbranceli. Valul de entuziasm a dus la o crestere masiva a vanzarilor Pop Mart, iar unii spun ca acest succes a devenit un simbol al noii generatii de soft power chinezesc, mai ales dupa pandemia care a afectat relatiile globale.
Dar cum s-a ajuns aici? Ce face Labubu atat de cautat si de ce toata lumea vrea unul? Hai sa descoperim impreuna.
De unde cumperi Labubu in Romania?
Ce este Labubu?
O intrebare la care inca multi nu au un raspuns clar. Chiar si cei care cred ca il stiu, nu pot explica pe deplin nebunia din jurul lui. Labubu este atat un personaj de poveste, cat si un brand. Cuvantul in sine nu inseamna nimic, este doar numele unui personaj creat de artistul Kasing Lung, originar din Hong Kong, pentru seria de figurine The Monsters.
Fiecare Labubu are un corp pufos si o fata din vinil, cu trasaturi care au devenit deja semnatura stilului sau: urechi ascutite, ochi mari si un zambet strengaresc cu exact noua dinti la vedere.
Potrivit site-ului oficial Pop Mart, Labubu este „bun la suflet si mereu dornic sa ajute, dar ajunge adesea sa faca exact opusul”.
Un personaj imperfect, dar tocmai asta pare sa il faca atat de iubit.
Figurinele Labubu apar in mai multe editii din colectia The Monsters, precum Big into Energy, Have a Seat, Exciting Macaron sau Fall in Wild. Iar colectia nu se opreste aici, brandul include si alte personaje care si-au castigat rapid fanii: lidera tribului, Zimomo, iubitul ei Tycoco si prietena Mokoko.
Pentru cine nu e familiar cu colectia, unele personaje pot parea asemanatoare, dar cunoscatorii stiu exact cine e cine. Popularitatea lui Labubu a „contaminat” si celelalte figurine din familie, care dispar si ele rapid de pe rafturi.

Cum a ajuns Labubu cel mai dorit accesoriu de pus pe geanta?
Inainte sa cucereasca lumea, Labubu era cunoscut doar in China. Popularitatea lui a inceput sa creasca in 2022, odata cu dorinta oamenilor de a evada din realitate si de a se reconecta cu ceva diferit, simpatic si imperfect. Cu o energie haotica dar fermecatoare, Labubu a devenit rapid simbolul anti-perfectiunii si a rezonat profund cu publicul de dupa pandemie.
A fost nevoie doar ca unele vedete sa-l introduca subtil in aparitiile lor pentru ca figurina sa explodeze in atentia publicului global. Totul a inceput in aprilie 2024, cand Lisa din BLACKPINK a postat pe Instagram poze cu mai multe figurine Labubu. Au urmat si alte celebritati precum Rihanna cu un Labubu agatat de geanta Louis Vuitton, Kim Kardashian care si-a aratat colectia de 10 figurine si David Beckham care a pozat cu unul oferit de fiica sa.

Accesibil ca pret, costa intre 30 si 100 lei (unele pot ajunge si la 300 lei), dar cu o estetica aparte, a reusit sa atraga atat colectionari pasionati, cat si publicul general. Valul a ajuns si in Romania, unde tot mai multi cauta Labubu original, fie pentru a-l purta ca accesoriu, fie ca piesa de colectie.
Labubu este, in prezent, cel mai cautat accesoriu de geanta. Unul dintre elementele-cheie care au crescut entuziasmul in jurul brandului este formatul blind box. Fiecare cutie este sigilata si nu stii ce model primesti pana nu o deschizi. Aceasta incertitudine transforma achizitia intr-o experienta, pentru unii, chiar intr-o forma de terapie sau nostalgie, amintind de Pokemon sau jucariile-surpriza din copilarie.
Labubu a inspirat si alte branduri asiatice, precum CryBaby sau LuLu the Piggy. In paralel, personaje vintage ca Monchhichi sau Miffy sunt din nou populare, fiind relansate in parteneriate cu retaileri de moda.
Pentru unii, Labubu e doar o jucarie simpatica. Pentru altii, e o forma de expresie, o colectie in continua evolutie sau chiar un mod de a adauga bucurie si personalitate tinutelor de zi cu zi. Indiferent de motiv, e clar ca trendul nu da semne ca se opreste prea curand.