Iarna a trecut. Cum scapi de astenia de primavara?

Schimbarea anotimpului si trecerea treptata spre un sezon mai calduros are si un impact nu tocmai benefic asupra organismului tau si asupra “apetitului” de viata. Cunoscuta ca astenie de primavara, ni se intampla de multe ori ca odata cu sfarsitul iernii sa resimtim o stare de oboseala de generala, de apatie, insotita de o lipsa de energie. Cazurile mai severe pot fi insotite de stari de ameteala sau chiar lesin. Lipsa zilelor insorite, prezenta ploilor indelungate, pot amplifica impactul unor astfel de stari, insa este bine de stiut ca sunt mai multe arme pe care le putem folosi in lupta cu astenia de primavara, arme despre care vom vorbi in randurile ce urmeaza.

1. De cele mai multe ori ne este greu sa ne adaptam la schimbarile bruste de temperatura din cauza lipsei unor vitaminte si minerale din organism. Consumul de fructe si legume sub forma unor salate sau smoothie-uri, sau chiar in starea lor naturala este recomandat pentru asimilarea vitaminei C. O alta vitamina responsabila pentru starea de bine este vitamina B. Consumul responsabil de bere, respectiv un maxim de 330ml/zi pentru femei, alcool 5% poate avea un impact benefic asupra organismului, prin continutul sau de vitamina B (B3, B2, B6, B9). In plus, chiar daca nu au cel mai placut gust, este recomandat consumul legumelor de sezon, respectiv salate din spanac, ridici, rosii, ardei, leurda, loboda sau salata verde.

2. Odihneste-te suficient si respecta minimul de ore de somn. Pentru o incarcare completa a bateriilor, un minim de 7-8 ore de somn pe noapte ar trebui sa fie suficiente. Din nou trebuie sa amintim un alt beneficiu imediat al comsumului de bere, astfel ca un pahar de bere te poate ajuta sa ai un somn mai profund si mai odihnitor. Specialistii recomanda sa nu ne punem la somn mai tarziu de ora 22.

3. Sunt recomandate exercitiile fizice de tip cardio si miscarea in aer liber. Pentru un tonus optim, poti opta pentru o banda de alergat instalata acasa, poti merge la sala de fitness, la o plimbare in parc sau chiar o tura cu bicicleta. Plimbarile in aer liber si expunerea la razele solare vor favoriza asimilarea si fixarea vitaminei D si vor ameliora semnificativ starea psihica, prin stimularea secretiei de endorfine. Este important asadar sa ramai o persoana activa.

Cam astea ar fi in linii mari cateva recomandari care te pot ajuta sa eviti instalarea astenei de primavara. O alimentatie echilibrata, saraca in grasimi de origine animala, o hidratare corespunzatoare dar si un stil de viata activ, te pot ajuta sa obtii si sa pastrezi o stare de bine, atat la nivel fizic cat si psihic.

Iubitoare de moda si pasionata de shopping, vin cu oferte si recomandari de produse de vestimentatie si frumusete ale celor mai bune magazine online.
Astept cu interes parerile tale!

Lasa un comentariu